Чи потрібно допомагати дитині робити уроки?

Щодо питання допомоги школярам у виконанні домашніх завдань батьки поділяються на дві групи: ті, що навчаються разом з дитиною з дитячого садка і до захисту дипломної роботи в університеті, і ті, що повністю абстрагуються від навчального процесу, вважаючи уроки обов’язком дітей. Допомогти дитині з домашнім завданням справа, звичайно, гарна, але чи корисна?

Яку роль відіграють батьки в навчанні, як вони впливають на розвиток, формування навчальних навичок у малюка? Наскільки активною має бути участь мам і тат у виконанні домашніх завдань? Ось що про це думають психологи.

Допомога дитині у виконанні домашніх завдань — користь і шкода

Допомога — це сприяння. Батьки ж іноді трактують поняття допомоги інакше, замінюючи сприяння дією. А між цими двома формами участі у виконанні домашнього завдання лежить прірва. З початкової школи батьки приділяють пильну увагу урокам, що задаються додому. Вони встановлюють час занять, підказують готові відповіді і керують процесом правильного перенесення завдання в зошит. Що виходить в результаті?

  1. Дитина займає пасивну позицію в навчальному процесі, стає несамостійною і звикає тільки виконувати накази.
  2. Вона не набуває пізнавальних навичок, не може сама організувати своє навчання вдома, не заглиблюється в завдання.
  3. Батьки не завжди знають, як правильно, тому дитина отримує помилкові знання.
  4. У маленького школяра не формується відповідальність за своє навчання.
  5. Зникає мотивація, бажання досліджувати, пізнавати, допитуватися.
  6. Школяр позбавляється можливості робити помилки і вчитися на них, через що розвивається комплекс відмінника, боязнь отримати погану оцінку.

За спостереженнями вчених, діти, які постійно роблять уроки з батьками, в початковій школі вчаться краще за інших учнів. Але в середніх класах картина різко змінюється. Їх успішність знижується. Це пов’язано з тим, що мами і тати гірше орієнтуються в предметах, а учень так і не навчився вчитися самостійно.

Головне завдання дорослих — навчити дітей самостійно, без сторонньої допомоги справлятися з труднощами, пов’язаними з навчанням. Для цього ще на етапі дошкільної підготовки дитину потрібно зацікавити в отриманні знань, розвивати інтелектуальний потенціал, привчати до праці і самостійності. В цьому і полягає сенс фрази «допомогти дитині у виконанні домашніх завдань».

А починається все з раннього віку. Батьки, навіть не застосовуючи спеціальних прийомів, передають малюкам досвід, знання, навчають їх корисним заняттям. Але якщо прислухатися до рекомендацій психологів і досвідчених педагогів, можна своєю участю і допомогою домогтися приголомшливих результатів в навчанні.

Головні поради для батьків

  1. Дитина багато що може зробити сама. Надайте їй таку свободу.
  2. Розум вимагає своєчасного і всебічного розвитку. Більше часу приділяйте розвиваючим іграм, запишіть малюка на розвиваючі курси для дітей, такі як центр усного рахунку або школа ментальної арифметики Соробан®.
  3. Дітей потрібно мотивувати, підтримувати в них бажання вчитися.

Як допомогти дитині робити домашнє завдання?

Коли малюк йде в школу, його життя сильно змінюється. Йому доводиться багато працювати, і проблеми з навчанням, зокрема з виконанням домашніх завдань, виникають у багатьох дітей, якщо не в початкових, тоді в середніх класах.

Перше інстинктивне бажання батьків — кинутися на допомогу, оберігати, захистити, взяти на себе більшу частину навантажень. Але! Ми вже знаємо, до чого призводить гіперопіка і як допомагати не можна.

Можна і необхідно:

  • з першого дня в школі привчати дитину САМОСТІЙНО збирати свій портфель;
  • з перших місяців вчити дітей планувати час і графік виконання домашніх завдань;
  • не контролювати, тим самим даючи зрозуміти, що ви вірите в дитину і вона може сама впоратися;
  • включатися в процес тільки тоді, коли школяр спробував сам, але не зміг і попросив про допомогу (так він сам відповідає за свої уроки, але знає, що ви підтримаєте його в будь-який момент);
  • допомогти дитині з домашнім завданням — це означає підтримати, пояснити на прикладі, але не вирішувати замість неї;
  • звужувати рамки своєї участі в процесі дорослішання дитини, придбання нею пізнавальних навичок;
  • не перевантажувати додатковими позакласними заняттями, щоб не допустити фізичних і психологічних перевантажень;
  • докласти всіх зусиль, щоб домашні заняття були емоційно приємними для школяра, а це значить без критики, докорів, вимог.

Чим може допомогти дитині з домашнім завданням школа усного рахунку Соробан®?

Японська методика швидкісного усного рахунку може допомогти дитині з виконанням домашніх завдань безпосередньо (якщо це математика) і побічно (якщо це будь-які інші предмети).

Ви, може, здивуєтеся, але тренування з рахівницею соробан найкращим чином розвивають необхідні в навчанні вольові якості: посидючість, працьовитість, вміння ставити цілі, вирішувати поставлені завдання. Такі результати досягаються шляхом систематичних (щоденних) занять протягом 2 років. За цей період у дітей формується самостійність, дисципліна, звичка працювати над собою, справлятися з труднощами.

Тим часом швидкий усний рахунок розвиває розумові здібності, стимулює створення нових нейронних зв’язків, які відповідають за швидкість мислення (сприйняття, обробку, запам’ятовування інформації). Завдяки ментальному рахунку малюки вчаться вирішувати завдання різної складності.

Викладачі школи ментальної арифметики Соробан® крім інтелектуального розвитку успішно займаються психологічною підготовкою дітей до самостійного шкільного навчання, а це — найкращий спосіб допомогти дитині у виконанні домашніх завдань.

Автор: admin